W dniach 15, 17 i 24 października uczniowie klas 6 i 7 uczestniczyli w zajęciach warsztatowych w ramach programu profilaktyczno – edukacyjnego „Debata”
Podstawy teoretyczne programu Debata opierają się na koncepcji substancji torujących drogę, która opisuje następujące po sobie fazy używania substancji psychoaktywnych przez młodzież. Pierwszymi i najbardziej dostępnymi substancjami psychoaktywnymi, po które sięgają nastolatkowie są napoje alkoholowe. Większość młodych osób poprzestaje na tym, jednak część z nich w sposób fazowy sięga po następne substancje. Stąd program jest nastawiony przede wszystkim na opóźnienie inicjacji alkoholowej wśród nastolatków, co ma ich chronić przed negatywnymi konsekwencjami picia alkoholu i rozwojem innych zachowań ryzykownych.
CELE PROGRAMU:
· Wzrost wiedzy o możliwościach rozwoju bez używania substancji psychoaktywnych i zmiana błędnych przekonań normatywnych (pro-alkoholowych norm środowiskowych),
· Klaryfikacja wartości w kierunku promocji zdrowego stylu życia,
· Wzmocnienie tendencji do podejmowani abstynencji w sytuacji nacisków środowiskowych - osłabienie siły presji rówieśniczej i ze strony środowiska dorosłych – rodziców i nauczycieli.
Uczniowie aktywnie brali udział w zajęciach, wykonywali w grupach plakaty i prezentowali je na forum klasy, a także zakładali ALKOgogle stymulujące obraz, który widzi człowiek po spożyciu alkoholu.